Ciepły silnik trzeba kręcić 5-8 s. Zimny silnik: 3x5-8s., a czasem wogóle nie daje się uruchomić, a następnego dnia bez ingerencji odpala po 3x5-8s. Po samostarcie odpala od dotknięcia kluczyka. Podczas jazdy nie ma już problemów, pracuje równo, no może w okolicy 2000obr/sek lekko drży.
- akumulator nowy, Bosch S5, 77Ah, 780A(EN) - żyleta;
- olej, filtr oleju, powietrza, paliwa - nowe;
- świece szybkiego rozruchu, nowe, sprawdzone NGK D-Power;
- rozrusznik kręci bez oporów z prędkością ok. 2-3 obr/s.;
- rozrząd po wymianie, nowy, sprawdzony;
- na dolocie powietrza do silnika ślady oleju;
- oleju prawie nie bierze,między wymianami nie muszę dolewać więcej niż 100ml;
- luzy na popychaczach rozrządu nie były sprawdzane;
- spręż nie był sprawdzany;
- wtryskiwacze nie były sprawdzane na przelew i rozpylanie.
----------------------------------------------------------------------------------------
rok produkcji: 2002
przebieg: 200 000 km
LANCIA LYBRA 1.9 JTD, 116 KM
Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection
ECU ISO Code: FD 86 8F 80 67
Data zaprogramowania ECU: 10/01/2001
------------------------------------------------------------------------------------------
Rejestracja parametrów wykonywana w temp. ok. 5-6 st.C. Próba wykonywana na ciepłym silniku.
Podejrzane parametry zaznaczyłem na czerwono.
PYTANIA:
Dlaczego nie mam wtrysku pilotowanego?
Czy to jest normalne, że ciśnienie paliwa po wyłączeniu spada do 3,6bar?
Gdzie jest czujnik temp. powietrza do silnika?
Mocno zawyżona temp. powietrza do silnika 39,4 st.C, na kokpicie wyświetla 5-6 st.C. Lampka świec świeci się ok. 2s.
Dlaczego mierzona masa powietrza tak bardzo różni się od docelowej? Czy sprawdzić przy odłączonym przepływomierzu?
Czy pozostałe parametry mieszczą się w normie?
Czy są jeszcze inne parametry, które warto zmierzyć podczas uruchamiania?
Czy może ktoś przedstawić wzorcowe parametry przy uruchamianiu?
Ostatnio zmieniony przez gtyle dnia Wto 11 Sty 2011, 15:00, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Lancia Lybra ) Lybra 1.9JTD, problem z uruchamianiem silnika
odczytane kody bledów przez ECU:
1: P0404 - EGR - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika.
2: P0110 - Czujnik temperatury powietrza - Intake Air Temperature Circuit Malfunction
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika.
3: P0101 - Przeplywomierz - Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika.
P0404 - EGR jest niesprawny i zagłuszony - więc ma prawo protestować.
P0110 i P0101 - wystapiły po odłączeniu przepływomierza. Po jego podłączeniu i skasowaniu błedów, ECU nie zgłasza problemów.
Wczoraj podłączałem kabelek i zebrałem informacje o szybkości narastania ciśnienia w magistrali CR. Ułożyłem tabelkę z wynikami, z której widać, że wtryskiwacze otwierają się w 7sek. przy ciśnieniu 126bar.
Wydaje mi się, że ciśnienie trochę faluje, mimo, że próba była wykonana na ciepłym silniku. Dzisiaj sprawdzę regulator ciśnienia.
Co do temperatury, to sprawdziłem, że pomiar pochodzi z przepływomierza, dlatego temperatura wzrasta po wyłączeniu silnika. Po włączeniu silnika maleje, by w końcu osiągnąć temperaturę bliską temp. paliwa (nawet logiczne). Po odłączeniu przepływki temperatura ustawia się na wartość t=-34stC.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Lancia Lybra ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.