Lancia

ogłoszeniaceny używanychdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Lancia Lybra ) Lybra 1.9JTD, problem z uruchamianiem silnika



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum LANCIA Forum Strona Główna -> ( Lancia Lybra ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gtyle

Debiutant



Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Piaseczno
Posiadane auto: Lancia Lybra lx sw 1,9 jtd
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 10 Sty 2011, 02:08
Temat postu:

Lybra 1.9JTD, problem z uruchamianiem silnika


Ciepły silnik trzeba kręcić 5-8 s. Zimny silnik: 3x5-8s., a czasem wogóle nie daje się uruchomić, a następnego dnia bez ingerencji odpala po 3x5-8s. Po samostarcie odpala od dotknięcia kluczyka. Podczas jazdy nie ma już problemów, pracuje równo, no może w okolicy 2000obr/sek lekko drży.
- akumulator nowy, Bosch S5, 77Ah, 780A(EN) - żyleta;
- olej, filtr oleju, powietrza, paliwa - nowe;
- świece szybkiego rozruchu, nowe, sprawdzone NGK D-Power;
- rozrusznik kręci bez oporów z prędkością ok. 2-3 obr/s.;
- rozrząd po wymianie, nowy, sprawdzony;
- na dolocie powietrza do silnika ślady oleju;
- oleju prawie nie bierze,między wymianami nie muszę dolewać więcej niż 100ml;
- luzy na popychaczach rozrządu nie były sprawdzane;
- spręż nie był sprawdzany;
- wtryskiwacze nie były sprawdzane na przelew i rozpylanie.
----------------------------------------------------------------------------------------
rok produkcji: 2002
przebieg: 200 000 km
LANCIA LYBRA 1.9 JTD, 116 KM
Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection
ECU ISO Code: FD 86 8F 80 67
Data zaprogramowania ECU: 10/01/2001
------------------------------------------------------------------------------------------
Rejestracja parametrów wykonywana w temp. ok. 5-6 st.C. Próba wykonywana na ciepłym silniku.
Podejrzane parametry zaznaczyłem na czerwono.
PYTANIA:
Dlaczego nie mam wtrysku pilotowanego?
Czy to jest normalne, że ciśnienie paliwa po wyłączeniu spada do 3,6bar?
Gdzie jest czujnik temp. powietrza do silnika?
Mocno zawyżona temp. powietrza do silnika 39,4 st.C, na kokpicie wyświetla 5-6 st.C. Lampka świec świeci się ok. 2s.
Dlaczego mierzona masa powietrza tak bardzo różni się od docelowej? Czy sprawdzić przy odłączonym przepływomierzu?
Czy pozostałe parametry mieszczą się w normie?
Czy są jeszcze inne parametry, które warto zmierzyć podczas uruchamiania?
Czy może ktoś przedstawić wzorcowe parametry przy uruchamianiu?



Ostatnio zmieniony przez gtyle dnia Wto 11 Sty 2011, 15:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
karol83

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 214
Skąd jesteś (miejscowość / region): za górami
Posiadane auto: vendka
Piwa: 6/2
Wysłany: Wto 11 Sty 2011, 14:22
Temat postu:

Re: ( Lancia Lybra ) Lybra 1.9JTD, problem z uruchamianiem silnika


Jak robiłeś diagnostykę to czy wywaliło błędy z ecu Question
Powrót do góry
gtyle

Debiutant



Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Piaseczno
Posiadane auto: Lancia Lybra lx sw 1,9 jtd
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 11 Sty 2011, 14:56
Temat postu:

Re: ( Lancia Lybra ) Lybra 1.9JTD, problem z uruchamianiem silnika


odczytane kody bledów przez ECU:
1: P0404 - EGR - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika.
2: P0110 - Czujnik temperatury powietrza - Intake Air Temperature Circuit Malfunction
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika.
3: P0101 - Przeplywomierz - Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika.

P0404 - EGR jest niesprawny i zagłuszony - więc ma prawo protestować.
P0110 i P0101 - wystapiły po odłączeniu przepływomierza. Po jego podłączeniu i skasowaniu błedów, ECU nie zgłasza problemów.

Wczoraj podłączałem kabelek i zebrałem informacje o szybkości narastania ciśnienia w magistrali CR. Ułożyłem tabelkę z wynikami, z której widać, że wtryskiwacze otwierają się w 7sek. przy ciśnieniu 126bar.
Wydaje mi się, że ciśnienie trochę faluje, mimo, że próba była wykonana na ciepłym silniku. Dzisiaj sprawdzę regulator ciśnienia.
Co do temperatury, to sprawdziłem, że pomiar pochodzi z przepływomierza, dlatego temperatura wzrasta po wyłączeniu silnika. Po włączeniu silnika maleje, by w końcu osiągnąć temperaturę bliską temp. paliwa (nawet logiczne). Po odłączeniu przepływki temperatura ustawia się na wartość t=-34stC. Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum LANCIA Forum Strona Główna -> ( Lancia Lybra ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Lancia Lybra »

Opinie o samochodach Lancia Lybra - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Lancia Lybra ) Porady, problemy techniczne


LanciaDelta

21 700

2011r.

195 000 km

mazowieckie

LanciaDelta

19 999

2009r.

178 358 km

świętokrzyskie

LanciaVoyager

46 900

2011r.

222 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System