Lancia

ogłoszeniaceny używanychdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Lancia ) Immobilizer Lancia Code



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum LANCIA Forum Strona Główna -> ( Lancia ) Car audio,CB Radio, nawigacja, alarmy, komputery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
laminiarz

Czytelnik



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): woj.górnośląskie
Posiadane auto: Lancia K , Opel Senator, Ford Transit, Alfa Romeo, Fiat Brava
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 16 Wrz 2009, 17:00
Temat postu:

Immobilizer Lancia Code


Tekst niniejszy jest własnością jego autora i może być czytany dowolną ilość razy na zasadach licencji GNU, zamieszczam tu kopię, tekst oryginalny na platformie LKP.


Poświęciłem trzy dni na przeczytanie wszystkiego o Lancia Code - w związku z usuwaniem własnej awarii - i dalej wiem tyle co nic. Stąd pomysł na małe kompendium:

Lancia Kappa - Co to jest Lancia Code ? (a także Alfa Romeo Code, być może Fiat Code)

Z literatury firmowej oraz opisów na forum wynika, że zwrot "Lancia Code","LANCIA CODE" używany jest:
1. jako firmowa nazwa immobilizera (immo), a raczej całego systemu zabezpieczającego.
2. jako ciąg znaków cyfrowych służących do dezaktywacji jego działania (taki PIN), oraz nazwa karty na której ten "PIN" wydrukowano.
3. jako nazwa procedury wprowadzania (użycia) tegoż ciągu znaków (kodu, PIN-u etc.)

Części składowe systemu Lancia Code ?
Podstawowymi elementami są:
1. kluczyk czerwony (albo z czerwoną wkładką) tzw. "master" (mistrz - w wolnym tłumaczeniu)
2. Kluczyki czarne (są dwa różne typy)
3. centralka Lancia Code (jakaś tam skrzynka lub dwie z elektroniką, z anteną zamontowaną w stacyjce)
4. Kod PIN - w postaci kilku cyfr
5. Transponder wbudowany do kluczyka (mała kosteczka cała z plastiku, a w niej "coś tam")
6. Dioda sygnalizacyjna zielona/czerwona (dwukolorowa) między nawiewami w kabinie (ważna rzecz)
7. Wyłącznik bezwładnościowy

Kluczy (razem z masterem) może być maksymalnie 7.
typ "A" - Klucz Master - "czerwony"
Bez niego jakiekolwiek naprawy układu Lancia CODE oraz centralki elektronicznej sterowania silnikiem (lub elektronicznie sterowanej pompy wtrysku) są niewykonalne (to cytat z fabrycznej instrukcji, nie dotyczy polaków i rosjan) .

Typ "B" - klucz czarny /normalny/ stosowany do uchomienia silnika, otwarcia/ zamknięcia drzwi, bagażnika, schowka.
Ten typ klucza może być dodatkowo wyposażony w sterowanie zamkiem centralnym, oraz autoalarmem.
Z przodu może mieć wbudowaną diodę (oświetleniową), a z boku diodę sygnalizacji autoalarmu.
Do klucza typu "B" jest dołączona wąska przywieszka do kluczyka, na której wydrukowano kod autoalarmu w postaci czterech cyfr X.Y.Z.Q , cyfry z zakresu 0 do 7 .

Typ "C" - czarny kluczyk "hotelowy, serwisowy"
Umożliwia tylko uruchomienie silnika i odblokowanie kierownicy. Dla boy'ów hotelowych i ASO.

Karta kodowa "CODE". A na niej napis "LANCIA CODE"
Kartonik (plastik?, nie wiem bo nie mam!) z nadrukowanymi oznaczeniami:
A - kod elektroniczny (PIN) w formacie X.Y.Z.Q.W cyfry od 1 do 9
służy do awaryjnego uruchomienia silnika
B - kod "mechaniczny" służący do określenia kształtu wyżłobień klucza.
C - dwa puste miejsca na naklejki z PIN-ami autoalarmu

Ważna UWAGA! kopię karty kodowej można (podobno nie tak drogo) wykupić w ASO, (tylko właściciel pojazdu), kopię sporządza się (też podobno) na podstawie samego nr VIN ( w dow. rej. czwarta rubryka).

Działanie systemu Lancia Code
Uwaga - system Lancia Code "współpracuje" z centralką zamka centralnego, co może mieć dla użytkowników znaczenie szczególnie przy diagnozowaniu usterek, oraz z ECU. Immo jest elektrycznie połączone z fabrycznym sterownikiem zamka centralnego, a dopiero z niego jest podpięcie do diody immo. Spodziewam się (tylko na podstawie schematu z "contatto), że odłączenie (albo awaria) fabrycznego centralnego, może spowodować brak pracy diody immo, co może skutkować błędną diagnozą. Ktoś może niepotrzebnie wymienić sprawny immobilizer, tylko dlatego, że dioda (immobilizera) "zwariuje na skutek usterki w centralce zamka.

W chwili gdy kluczyk w stacyjce obrócony zostanie do pozycji STOP (lub PARK), immobilizer blokuje ECU (komputer sterujący) silnika.
Dioda immo zaczyna świecić zielonym światłem pulsującym.

Gdy kluczyk zostanie przekręcony do poz. MAR:
1) jeżeli PIN transpondera w kluczyku jest zgodny, z zapamiętanym w systemie, zielona dioda zgaśnie; system włącza funkcje sterowania i samochód można uruchomić.
2) jeżeli zielona dioda będzie świecić się światłem ciągłym, oznacza to, że PIN transpondera (kluczyka) nie został rozpoznany przez system, albo system wykrył wewnętrzną usterkę.
Wówczas należy spróbować procedury ponownie, oraz po kolei innymi kluczykami, dostarczonymi z samochodem.
PIN-y (max. dla 7 kluczyków), przechowywane są w pamięci "ulotnej" centralki "Lancia Code", zatem po długotrwałym odłączeniu akumulatora, mogą zniknąć z pamięci.
Należy wówczas ponownie zakodować do pamięci kody wszystkich posiadanych kluczyków. :link: opis kodowania kluczyków (Ja jeszcze nie sprawdzałem tej procedury) Podobno do kodowania należy użyć co najmniej trzech kluczy - tego też jeszcze nie sprawdziłem w praktyce.
3) jeżeli silnik pracuje, a dioda zaświeci, to oznacza autodiagnostykę, jeżeli zaś dioda pulsuje (w czasie pracy silnika), to znak, że PIN-ów brak w pamięci centralki systemu i samochód nie jest zabezpieczony przed kradzieżą.

AWARYJNE uruchamianie silnika

Ważne! Jeżeli w czasie uruchomienia awaryjnego popełnisz błąd,wyjmij kluczyk ze stacyjki i zacznij wszystko od początku.
0) Sprawdź, czy dywanik nie blokuje ci pedału gazu.
1) Odczytaj 5 cyfr PIN LANCIA CODE NA karcie kodowej "CODE".
2) Obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w położenie MAR.
3) Wciśnij na max. "pedał gazu" i trzymaj go wciśnięty. Zielona dioda zaświeci się na 8 sek. i zgaśnie. W tym momencie puść pedał (zanim zacznie błyskać) i licz błyski diody.
{ W jednym z opisów, napisano aby "powoli puszczać pedał gazu, aż kontrolka zacznie błyskać - jeszcze nie sprawdziłem jak jest lepiej}
4) Kiedy ilość błyśnięć odpowiada pierwszej cyfrze PIN, wówczas naciskasz pedał {tym razem szybko}, ma być wciśnięty do momentu, dopóki zielona dioda świeci światłem ciągłym (ok. 4 sek.)
5) Po upływie tego czasu znowu zaczyna błyskać, liczymy błyski, tyle ile ma 2-ga cyfra kodu PIN i znowu puszczamy pedał.
6) Tak samo odliczamy pozostałe liczby kodu PIN.
7) Po wprowadzeniu ostatniej cyfry, przytrzymaj pedał wciśnięty. Dioda zaświeci ok. 4 sekundy i zgaśnie. W tym momencie zwolnić pedał przyspieszenia.
Jeżeli PIN został wprowadzony prawidłowo (i jest zgodny z PIN-em w ECU), przez 4 sek. dioda będzie szybko błyskała.
9) Uruchomić silnik, i natychmiast pojechać do naprawy. (Można też męczyć się z tą procedurą przy każdorazowym uruchamianiu silnika)
10) Jeżeli dioda nadal świeci światłem ciągłym - spróbuj od początku wszystko jeszcze raz.

Wyłącznik bezwładnościowy
Zabezpiecza samochód przed pożarem po stłuczce.
Dosyć powszechną usterką jest zadziałanie wyłącznika "na parkingu" oraz w czasie odkurzania wnętrza.
Wyłącznik ten znajduje się pod fotelem kierowcy, w Kappie z prawej strony (w innych modelach może być z lewej), wystarczy go "namacać" i wcisnąć.

opracowane na podstawie fabrycznej instrukcji użytkownika Lancii Kappa, oraz lektury forum klubu Lancia Klub Polska i innych klubów. Tekst będzie poprawiany systematycznie w miarę zdobywania nowych informacji. Bardzo proszę o nadsyłanie własnych uwag i spostrzeżeń. Uwaga - nie biorę udziału w dyskusji, natomiast zamieszczam w tekście wszystko co może pomóc w naprawie immo, lub choćby zrozumieniu jego działania.
Podziękowania: za aktywną pomoc kolegom i koleżankom: Dudi, jan123456, argenta67,
Powrót do góry
nehal

Czytelnik



Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): NEWYORK
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 22 Sie 2013, 07:08
Temat postu:

Re: ( Lancia ) Immobilizer Lancia Code


Potrzebuje kupic zmieniarke do Lybry 1.9 rok 2000 sedan,
Moze ktos orientuje sie czy pasuja inne zmieniarki do tego samochodu.
Kupilem Sony CDX-T 67 ale niestety nie podpasowala, nie wykrywa jej
_________________
NEHAL
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum LANCIA Forum Strona Główna -> ( Lancia ) Car audio,CB Radio, nawigacja, alarmy, komputery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Lancia ) Car audio,CB Radio, nawigacja, alarmy, komputery


LanciaVoyager

46 900

2011r.

222 000 km

mazowieckie

LanciaDelta

21 700

2011r.

195 000 km

mazowieckie

LanciaDelta

19 999

2009r.

178 358 km

świętokrzyskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System